Thursday, February 3, 2011

"Min mest betydelsefulla möbel"

Igår kväll stod jag med kameran i högsta hugg, för att ta några nya "pics" till dagens inlägg. Klockan var ca halv tio och mannen undrar lite försynt, med ovanligt höga ögonbryn; -Är det där din mest betydelsefulla möbel här hemma? Svaret han fick var kort och konsist; JA, och där slutade den diskutionen liksom :) !!! Vet att Martin gillar rullvagnen, men kanske inte riiiiktigt lika mycket som mig. När jag jobbade med flyttkoordinering av ett arkitektkontor, hittade jag denna möbel som var sååå nära att hamna på soptippen.

Bilder: [room] by sofie
Idag är jag glad att jag lyckades ta till vara på detta rullbord. Denna flexibla avlastare som ger själ och karraktär åt vårt vardagsrum, som ständigt flyttas runt och exponeras om. Jag bara älskar mixen av modernt uppblandat med loppis. Just nu förvarar vi tidningar på nedre plan och på övre plan står en rund bambo-kruka från Ilva samt två grå iittala ljuslyktor. Den svarta stolen är ett fynd från Bolagret.

Detta inlägg kommer uppdateras efterhand, med andra bloggares favoritmöbler. Vill du kanske visa din favoritmöbel? Gör ett inlägg på din blogg och lämna en kommentar med länk nedan.

 
coompax-digital magazine