Tuesday, January 25, 2011

FORMEX entréutställning

Hej mina vänner!
Vi fortsätter hinka in baljor med vatten här hemma och visst är vi på bättring. Idag får ni fler bilder från Formex och min tolkning av entréutställningen. Utställningen som det varit en del åsikter och delade meningar om. Jan Rundgren stod bakom scenografin med temat Glourius Mix. Och visst var det en salig mix av det mesta. En helgardering enligt några. Men jag måste ärligt erkänna att jag fullkommligt älskade entréutställningen. Alla de härliga färgerna, uppmixad med tyngre möbler, kontra plexie och massor med guld. Längtan efter flärd är total och mixen med iron och humor gör det hela om möjligt mer lekfullt. Jag svalde utställningen med med hull och hår. Den nersäkta sällskapsytan och poolarrangemanget får mig att längta till mina släktingar i Brasilien.



Bilder: [room] by sofie
 
coompax-digital magazine