Tuesday, January 25, 2011

Ny Mac-dator

Godkväll bloggisar!
En del av er sitter nog med datorn/padden/macen i knät. Samtidigt multitaskar ni framför TV:n, hejar fram Sverige och kollar av dagens blogginlägg?! Själv sitter jag och jobbar från min supergamla Dell-dator 13 tum som jag köpte när jag pluggade. (Ja...den har alltså några år på nacken.) Här i har jag i alla fall mina C3 program -indesign, illustrator och den riktiga varianten av photoshop. Så det är bara att rota fram denna (Ebbas Bollibompa-dator) när det är dags att jobba med digitala kollage och lite större projekt.
Anledningen är att jag inte flyttar programmet är av två själ; 1. Programmen stödjer inte Windows 7 som vi har i Vaion. 2. Jag hittar inte koden så jag kan avprogrammera. Åhh, ja jag längtar verkligen tills jag ska köpa en Mac, för det har jag bestämt att jag ska, hoppas bara det blir snart! Har du Mac, PC eller rent av en ipad? Berätta...

Bild via super-duktiga Frida som numera visar mer av sina egen-fotade bilder på Trendeser.se Denna bild är en favorit...
Kram Sofie
 
coompax-digital magazine